Hop til hovedindholdet

Konflikthåndtering og kommunikation med klienter

Vis lignende arrangementer


Dato og tid

Onsdag d. 11. oktober 2023 kl. 08:30 til 16:00

Tilmeldingsfrist

Onsdag d. 11. oktober 2023 kl. 08:30

Sted

Dalum Landbrugsskole, Landbrugsvej 65, 5260 Odense Dalum Landbrugsskole
Landbrugsvej 65
5260 Odense

Konflikthåndtering og kommunikation med klienter

Vis lignende arrangementer


Arrangementsbeskrivelse

 

Hvordan påvirker din adfærd og kommunikation dine omgivelser? Hvordan bliver du påvirket af konflikter og hvordan kan du lære at tackle dem?

Du bliver klædt på til at kunne håndtere svære situationer med særlig fokus på klienter. Det kan være tilspidsede situationer af følelsesmæssig, økonomisk eller praktisk karakter. Du lærer at forstå mekanismerne og psykologien bag kommunikation. Du får træning af professionelle og sparring med andre kursister. Uddannelsen er for dyrlæger og veterinærsygeplejersker i smådyrspraksis og baserer sig på praktik og teori. Værktøjerne og den viden, som du får, kan du bruge i din kommunikation i alle mulige forskellige sammenhæng og vil også hjælpe jer i forhold til klinikkens interne kommunikation.

Skal vi hjælpe dig med at søge 10.000 kr. i støtte til kurset?

Vær obs på, at arbejdspladsen kan søge 10.000 kr. i støtte til kurset via Velliv Foreningen. Skal vi hjælpe med ansøgningen? Fristen for at indsende ansøgning er den 2. juni, så kontakt os hurtigst muligt, så vi er sikre på at nå det på info@praqtice.dk

PROGRAM

  • 8.30-9.00 Morgenmad
  • 9.00-12.00 Introduktion v. Christian Kolthoff fra praQtice, herefter foredrag ved Lars Mogensen fra conflict.dk
  • 12.00-12.30 Frokost
  • 12.30-16.00 Kommunikation i dyrlægepraksis
    • Cases og erfaringer fra smådyrspraksis v. Estrid Hasager
    • Håndtering af en shitstorm og vi ser bevæggrundene fra klienters side v. Anne Klindt
    • Calgary-Cambridge modellen og dens anvendelse i dyrlægepraksis v. Christian Kolthoff

OM FOREDRAGSHOLDERE OG PROGRAMMETS INDHOLD

Formiddag, foredragsholder Lars Mogensen

Med humor, historier og nærværende indlevelse, vil Lars tage os med en tur i det konfliktfyldte farvand i relationen mennesker imellem.

  • Vær taknemmelig for mødet
  • Konflikthåndtering i det virkelig liv – er du rustet til det?
  • Forstå psykologien og anatomien bag konflikten
  • Bliv bedre til at tackle den vanskelige samtale
  • Relationen – ansvarlighed og samhørighed
  • Værktøjer til mødet med den udfordrende kunde
  • Samarbejde i hverdagen – den ultimative udfordring

Eftermiddag, foredragsholdere Estrid Hasager, Christian Kolthoff & Anne Klindt

  • at åbne deltagernes indblik i forskellige kommunikationsmodeller og forskelligheder som mennesker.
  • at håndtere digitale shitstorms og om kommunikation før, under og efter konsultation.
  • effektivisering og tydelighed i din kommunikation uden at give køb på omsorg og forståelse
  • at bakke sine kolleger og medarbejdere op og i visse situationer være mægler.
  • at stå på mål for klinikkens værdier og jeres procedurer på arbejdspladsen.
  • hvordan I kan implementere kommunikationen over hele linjen i klinikken – på skrift, i telefonen, i receptionen, ved konsultationer mv.
  • Cases fra dagligdagen

Fagdyrlæge og medejer af Dyrlægehuset Skanderborg Estrid Hasager over. Hun fortæller om sine erfaringer og cases samt hvordan hun anvender sin uddannelse inden for konflikthåndtering og ledelse i praksis. Gode ‘giver staldtips’, som hun besjruver

Christian Kolthoff og Anne Klindt har i mange år beskæftiget sig med kommunikation i dyrlægeverdenen og bidrager med  viden og uddannelse af fagpersonale i dyrlægebranchen. I december 2022 var de på et kursusforløb med ophavskvinden til ‘Calgary-Cambridge Guide’ og de to forfattere til bogen, der bygger på modellen og er tilpasset den veterinære verden. Vi går bagom, hvad der sker i hjernen og hvad der kan give anledning til en shitstorm – baseret på research og interviews med personer, som har udløst shitstorms og eksempler på, hvordan en shitstorm er blevet afvægret eller skaden blevet begrænset.

Du kommer til at stå stærkt i din forståelse af interaktion på netop dyreklinikker og det særlige der er ved at skulle håndtere både patienter og kæledyrsejere med stærke følelser. Der er ofte mange følelser på spil. Sorg, bekymring, uvished, spørgsmål, chok, utilfredshed, tvivl og heldigvis også en masse glæde og lykke 

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >

Kontaktinformation til arrangør

praQtice
Tlf: +45 25116391
info@praqtice.dk

Kontaktinformation til arrangør

praQtice
Tlf: +45 25116391
info@praqtice.dk